azimat bertuah

Jimat ladam kuda untuk nasib

Untuk hidup bahagia sekurang-kurangnya satu hari, setiap orang, sebagai tambahan kepada usaha yang dikeluarkan untuk ini, memerlukan nasib baik. Lebih mudah untuk mencapainya jika anda bukan sahaja mempunyai niat, tetapi juga sesuatu yang material - jimat nasib baik. Jika tidak, ia disebut sebagai penjaga.

Apakah nasib? Kemudian keadaan luaran menyumbang kepada pelaksanaan rancangan anda. Untuk menarik mereka ke sisi anda, anda bukan sahaja perlu sentiasa membawa jimat dengan anda, tetapi juga dengan ikhlas percaya pada kekuatan mereka. Dengan cara ini, orang dari pelbagai negara telah meningkatkan nasib mereka sejak zaman dahulu.

Kemunculan jimat

Terdapat beberapa pilihan apabila azimat tuah ada bersama pemiliknya:

  1. Jimat seperti itu boleh berlaku pada seseorang. Ia boleh didapati di jalan, di tempat kerja, di rumah. Mana-mana barang yang sesuai boleh membawa kebahagiaan kepada kehidupan.
  2. Azimat untuk nasib boleh dibeli di kedai khusus.
  3. Anda boleh membuat perkara ini sendiri. Anda akan mempunyai tenaga yang lebih kuat.
  4. Azimat bertuah boleh dibeli sebagai hadiah. Adalah penting bahawa ia dilakukan oleh orang yang baik kepada anda.
Jenis azimat untuk tuah

Apa yang dikira sebagai jimat?

Ini boleh termasuk, sebagai contoh, karunia alam semula jadi:

  • kerikil dengan bentuk yang luar biasa;
  • cengkerang yang cantik;
  • beberapa tumbuhan.

Semanggi, yang mempunyai empat kelopak, boleh dikaitkan dengan tumbuhan. Ia perlu dibuang dalam kaca cecair atau epoksi dan kemudian dibentuk menjadi manik. Gelang yang diperbuat daripada manik sedemikian boleh berfungsi sebagai hiasan untuk setiap hari.

Jimat bertuah boleh menjadi syiling yang tahun penempaannya bertepatan dengan tahun kelahiran seseorang, kelahiran anak, hari perkahwinan atau tarikh lain yang tidak dapat dilupakan. Ia juga boleh menjadi syiling lama atau yang mempunyai lubang yang anda pakai di leher anda. Adalah mudah untuk membawa syiling sedemikian di dalam dompet di dalam petak khas.

Mineral semulajadi, barang kemas dengan tatahan batu berharga atau semimulia, rhinestones, barangan kulit, benang dan fabrik boleh digunakan sebagai azimat bertuah.

Jika ladam digunakan, ia dipaku berhampiran pintu hadapan supaya hujungnya menghala ke atas. Kesan Pesona Tuah menjadi lebih kuat apabila digabungkan dengan Konspirasi.

Pena untuk tuah dan kejayaan

Jimat yang paling kuat

Azimat bertuah yang berbeza mempunyai kuasa yang berbeza. Yang paling kuat daripada mereka ialah:

Tangan Fatima atau Hamsa Amulet

Tangan Fatima untuk nasib baik

Perkataan "Hamsa" diterjemahkan dari bahasa Arab sebagai nombor 5, bermakna lima jari. Azimat itu sendiri kelihatan seperti telapak tangan dengan lima jari diwakili secara simbolik. Jimat seperti itu terdapat dalam banyak agama. Dalam agama Yahudi, ia dipanggil "Tangan Miriam . " " dipanggil. Dia menerima nama ini sebagai penghormatan kepada saudara perempuan Musa.

Nama "Tangan Fatima" berasal dari Islam, bahkan terdapat legenda yang didedikasikan untuk azimat ini. Fatima adalah anak perempuan Nabi Muhammad. Apabila suaminya membawa isteri keduanya, dia mengaduk halva di dalam mangkuk dan meninggalkan sudu kerana kekecewaan jatuh ke dalam. Menahan perasaannya dan tidak mahu menunjukkannya, Fatima terus mengacau minuman panas itu dengan tangannya sendiri. Suaminya kagum dengan ketegasan isterinya dan dia tetap setia padanya. Jimat dalam bentuk imej tangan adalah simbol tuah yang dibawa oleh kesabaran dan ketabahan.

Penampilan azimat ini adalah tapak tangan dengan tiga jari tengah yang panjang.

Hamsa azimat untuk nasib

Jari yang lebih kecil di tepi adalah simetri. Jimat bertuah seperti itu boleh dihiasi dengan pirus dan batu lain. Ia boleh dipakai sebagai loket. Di antara orang-orang Slavia dipercayai bahawa jimat seperti itu yang diperbuat daripada perak mempunyai kuasa yang lebih berkesan.

Benang merah

benang merah untuk nasib

Jimat tuah ini dibawa dari Israel oleh pelancong yang pernah ke sana. Anda boleh membelinya di Jerusalem berhampiran Tembok Barat.

Adalah dipercayai bahawa benang sedemikian meningkatkan tenaga dan meningkatkan kesihatan. Ia membantu untuk memberikan keinginan dan membawa kebahagiaan kepada kehidupan. Ia boleh membantu anda mencari cinta. Warna merah menghalang pengaruh luar angkasa negatif.

Ia bergantung pada tangan mana benang merah diikat. Azimat yang diikat di tangan kiri menghilangkan tekanan di tempat kerja dan di rumah. Benang merah bulu di tangan kanan membawa tuah kepada kehidupan.

Wanita hamil disyorkan untuk memakai azimat bulu merah dalam tempoh ini. Ia juga akan membantu kanak-kanak dan orang tua dengan tenaga yang rendah.

Terdapat peraturan tentang cara mengikat jimat bulu merah dengan betul. Oleh kerana orang itu sendiri tidak boleh mengikatnya di tangannya, orang lain mesti mengambil bahagian di dalamnya. Keperluan utama ialah mereka mesti sihat dan baik hati. Ibunya boleh mengikat azimat di tangan anak-anak.

benang merah pada pergelangan tangan

Sesiapa yang memakai azimat sebagai azimat bertuah harus berada dalam mood yang baik. Sekiranya dia letih, tidak cukup tidur atau dalam keadaan tertekan, upacara itu mesti ditangguhkan. Persekitaran mesti tenang. Adalah perlu untuk mempercayai dengan ikhlas kuasa jimat yang berkesan agar ia mula memberi kesan.

Azimat Slavic nasib

Azimat Slavic nasib

Pesona bertuah Slavic ialah Lunnitsa, Yarilo, Agni, Velesovik, Kolovrat, Kolyadnik, Ladinets, Ryzhik, warna Perunov, Lelnik, Lalas Star, Makosh.

Azimat semua lelaki termasuk Hammer of Svarog, Rasich, Gromovik, Grozovik, Svarga, Vseslavets, Rodimich, Ratiborets.

azimat Tibet

Jimat Tibet untuk nasib

Pemilik azimat bertuah itu berada di tempat yang betul pada masa yang tepat. Dia mempunyai peluang yang lebih besar untuk memenangi loteri dan pelbagai permainan peluang. Membawa akan bermula dalam segala-galanya dan di mana-mana. Peristiwa gembira dan keadaan yang baik tertarik kepadanya.

ikan emas

Nasib baik ikan emas

Anda boleh menggantung gambar ikan emas di dinding, meletakkan patungnya di atas meja, dan juga meletakkan ikan hidup di dalam akuarium.

kaki arnab

Kaki arnab untuk nasib

Tradisi menggunakan azimat bertuah dalam bentuk kaki arnab berasal dari penduduk asli Amerika di Amerika Utara. Kemudian ia merebak ke banyak negara. Ia boleh dipakai di leher, dibawa dalam poket atau digantung di dinding rumah.

mata kucing

Jimat Mata Kucing

Batu ini memberi pemilik peluang untuk meramalkan peristiwa dan mengambil langkah yang sesuai dalam masa. Cat's Eye Lucky Charms ialah pertahanan yang kuat terhadap rakan kongsi perniagaan yang tidak bertanggungjawab dan hanya orang jahat.

gajah

Jimat gajah untuk tuah

Ia adalah simbol kejayaan dan kebahagiaan dalam semua perkara. Anda boleh membawa seekor gajah kecil bersama anda dan meletakkan patung itu di atas meja atau di papan sisi kaca di rumah.

kumbang kumbang

Kumbang sebagai azimat bertuah

Ia adalah simbol bertuah di banyak negara. Anda sentiasa boleh membawanya atau membawanya ke acara penting untuk meningkatkan peluang berjaya menyelesaikan masalah. Ia akan membantu merealisasikan cinta yang bahagia.

azimat Jepun

Azimat Jepun untuk nasib baik

Pesona bertuah Jepun yang paling terkenal ialah omamore. Ini adalah beg jirim yang indah yang menyimpan mesej kepada tuhan. Ia boleh dibawa ke dalam poket, dompet, dompet, atau digantung di dinding di rumah.

azimat Cina

Azimat Cina untuk nasib baik

Salah satu azimat Cina yang paling terkenal untuk nasib baik ialah syiling yang diikat dengan tocang atau benang merah yang dipintal.

Juga azimat Cina yang popular ialah God Hotei. Ia membawa tuah dan mengabulkan hasrat.

Tuhan Hotei untuk nasib baik

Azimat yang kuat ialah ikan Aravan.

Ikan Aravan untuk nasib baik

Nasib baik dan kejayaan menanti pemiliknya.

lingkaran tuah

azimat lingkaran bertuah

Ini adalah simbol tenaga termampat dan aliran berterusan yang akan membawa tuah kepada pemilik azimat.

Jimat untuk nasib dengan tangan mereka sendiri

Membuat azimat untuk nasib dengan tangan anda sendiri tidak sukar. Jimat sedemikian akan sangat membantu dalam kehidupan. Terdapat beberapa cara untuk membuat sendiri azimat bertuah di rumah. Ini memerlukan bahan mudah dan sikap positif.

Azimat lilin

Azimat lilin untuk nasib

Salah satu keperluan utama ialah anda harus menyukai lilin. Ia merujuk kepada saiz, warna dan sensasi yang anda dapat apabila anda memegangnya di tangan anda. Anda mesti merasakan bahawa item ini akan membawa anda tuah dalam hidup.

Membuat azimat sedemikian adalah mudah. Anda harus menyalakan lilin dan semasa ia menyala, nyatakan keinginan, matlamat dan impian anda dengan kuat atau kepada diri anda sendiri. Lilin cair hendaklah dititiskan pada permukaan rata dan tunggu sehingga kering. Kemudian kupas patung beku itu, bungkusnya dengan sehelai kain semula jadi dan bawa bersama anda sebagai azimat kejayaan dan tuah.

nod

simpul untuk nasib

Azimat adalah mudah tetapi berkesan. Untuk membuatnya, anda memerlukan benang bulu asli. Sembilan simpulan harus diikat padanya satu demi satu. Ikatan setiap daripada mereka akan diiringi dengan ucapan tahniah dalam apa jua bidang aktiviti. Anda harus memakai azimat di pergelangan tangan anda sehingga semua keinginan menjadi kenyataan.

Bilangan bon boleh berbeza-beza, tetapi sentiasa ganjil. Warna benang juga boleh berbeza. Keutamaan diberikan kepada benang merah, hitam dan putih, serta jalinannya. Anda tidak boleh membiarkan orang lain memakainya, jika tidak, nasib akan berpaling dari anda dan beralih kepada anda.

rune

Runes untuk nasib

Jimat itu terdiri daripada kepingan pelbagai bahan di mana tanda runic khas digunakan. Bahan yang paling biasa ialah kayu, batu, tanah liat, kulit.

Tanah liat dan kayu berfungsi dengan baik. Simbol padanya boleh dibakar atau tercalar. Selepas itu, bahan harus dibersihkan dan azimat harus diaktifkan dengan membaca plot. Untuk menarik tuah, oren harus digunakan. Apabila memilih imej untuk membawa tuah, anda harus dipandu oleh formula khas.

Rune buatan tangan hendaklah disimpan dalam kantung yang dijahit khas dan tidak ditunjukkan kepada sesiapa. Kadangkala ia perlu dikeluarkan dan dipanaskan dengan nafas anda untuk mengecasnya semula.

beg

Beg herba untuk nasib baik

Jimatnya ringkas tetapi berkuasa. Ia mesti berwarna merah. Ia boleh menjadi bahan itu sendiri, sulaman di atasnya, tali leher. Selepas membuat beg, anda harus mengisinya dengan herba kering, batu kecil, dan barangan istimewa.

Satu spesies atau campuran boleh digunakan sebagai tumbuhan. Sebagai tambahan kepada tumbuhan, beg itu boleh diisi dengan kepingan atau kacang keseluruhan, kulit sitrus, acorn, zarah lumut. Daripada batu, amethyst dan turquoise adalah yang paling sesuai. Barangan istimewa termasuk kasut kuda, kepik dan lain-lain. Beg boleh mempunyai saiz yang berbeza.

Beg azimat untuk nasib dan kejayaan

Anda boleh membuat sulaman yang cantik pada kain.